.:Çağdaş ÖNEN:.

Çağdaş'ın Bakış Açısı


Hayatımızla ilgili hepimizin belirli planları vardır. Zaman zaman bu planları gözden geçiririz, ne kadarına ulaştık ne kadarına ulaşamadık diye kontrol ederiz.

Geçenlerde dünyanın en önemli markaların çıkış hikayelerinin anlatıldığı bir kitap okudum. Okumaya başlamadan önce ‘Adamlar mutlaka her şeyi planlamışlardır’ diye düşünüyordum. Ama kitabı okudukça aksini gördüm. Markaların bir çoğunun ilk tohumları içinde bulunulan çağın şartları ile girişimci ruhun birleşmesi sonucu atılmış. İlk tohumdan sonra yine şartlar doğrultusunda yapılan doğru hamleler markaları bugünlere taşımış. Yani markaları yaratan girişimciler uzun uzun oturup ‘Ne yapsak?’ veya ‘Nasıl başlasam?’ diye kafa patlamamışlar.

Bazen düşünüyorum da hayatla ilgili çok plan yaparak işin düşünme kısmına fazla zaman ayırıp aksiyona daha mı az zaman ayırıyoruz? Hayatta planlı olmak önemsiz demiyorum ancak aksiyon alınmadan ilerlemek pek mümkün olmuyor. Acaba işleri biraz da akışına mı bırakmak gerekiyor? Yaptığımız her plan bizi belli düşünce kalıplarının içinde bırakıp farklı perspektifleri görmemizi mi engelliyor?

Belki de zaman zaman işleri akışına bırakmanın gücünü hissetmek en doğrusu…

Add to Technorati Favorites