.:Çağdaş ÖNEN:.

Çağdaş'ın Bakış Açısı


Miami merkezli Crispin Porter & Bogusky, reklam dünyasına farklı bir soluk getirdiğine inandığım bir ajans. Yaptıkları ses getiren kampanyaların yanı sıra Fast Company dergisinin ‘Fast Company 50 2009’ listesine girebilmiş 2 reklam ajansından biri. Bu listede Hewlett Packard, Nintendo, Walmart gibi devlerin olduğunu düşününce bunun azımsanamayacak bir başarı olduğunu fark edeceksiniz.

CP+B, yakın zamanda İsveçli dijital reklam ajansı Daddy’i satın alarak İsveç’i Avrupa’daki Creative Hub’u durumuna getirdi. Alex Bogusky’nin bu operasyonla ilgili yorumu dikkate değer: ‘Dijitalin ilerlemekte olan her şeyin merkezi konumunda olduğunun farkındayız. Amerika operasyonlarımızda odak noktamız olan dijital yaklaşımları artık Avrupa operasyonlarımızın da odağı haline getireceğiz.’

Daddy’nin kurucu ortaklarından Gustav Martner, ‘İsveç’in Avrupa operasyonları merkezi olmasının alışılmadık bir durum olduğunu düşünüyor musunuz? ‘ sorusuna verdiği yanıtta İsveç’in dijital yetenekler için bir merkez oluşturduğunu, Forsman and Bedenfors gibi başka dijital ajansların burada olduğunu, Skype, IKEA, H&M ve Absolut gibi İsveç doğumlu markaları düşününce bu tercihin en doğru tercih olduğunu söylüyor.

Konuyu ülkemiz açısından düşününce aklıma şu sorular geliyor:

- Türkiye olarak Dijital Pazarlamanın neresindeyiz?
- Yıllardır dilimizden düşürmediğimiz genç nüfusumuzun potansiyelini de göz önüne alarak acaba bizde bir İsveç olabilir miyiz?
- Son olarak dijital pazarlamayı – özellikle de sosyal medyayı – etkin bir şekilde kullanarak biz de Türkiye doğumlu dünya markaları yaratabilir miyiz?

Bu soruları işin uzmanlarıyla tartışarak çıkan sonuçları ilerleyen zamanlarda sizlerle paylaşacağım.

Bu arada ses getiren kampanyalar yapan yaratıcı bir ajansla, dijital dünyanın yükselen yıldızı olan bir ajansın yaratacağı sinerjiyi de merakla beklediğimi söylemeden de edemeyeceğim…

Add to Technorati Favorites